به گزارش راهبرد معاصر مدیرعامل تسلا امروز از فروش یک سوت ۵۰ دلاری به نام Cyberwhistle خبر داد. او این محصول را با پارچه نظافت ۲۰ دلاری اپل مقایسه کرد و البته بهصورت ضمنی طعنهای هم به سوتزنان این شرکت زد. سوت Cyberwhistle با الهام از Cybertruck ساخته شده است.
ایلان ماسک با انتشار پستی در صفحه توییتر خود از کاربران دعوت کرد که با خرید Cyberwhistle در سوت تسلا بدمند. در توضیحات این محصول در وبسایت تسلا آمده است: «Cyberwhistle که با الهام از Cybertruck ساخته شده و موجودی محدودی دارد، یک محصول کلکسیونی است که از فولاد ضدزنگ طبی با پوشش صیقلی ساخته شده است.»
ماسک در توییت دیگری خطاب به کاربران نوشت: «پول خود را روی پارچه مسخره اپل هدر ندهید، سوت ما را بخرید!» این محصول در حال حاضر با پایان موجودی روبرو شده اما نکته جالب این است که کاربران میتوانستند با سرویس اپل Pay آن را خریداری کنند. بهعلاوه، مشخص نیست که Cyberwhistle چه زمانی به دست خریداران خواهد رسید. شاید این محصول زودتر از خود سایبرتراک روانه بازار شود. سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ معرفی شد ولی هنوز عرضه عمومی نشده است.
سوت تسلا در گروه محصولات سبک زندگی این شرکت قرار گرفته و به جمع محصولاتی مثل تُنگ ۱۵۰ دلاری، ماگ ۳۰ دلاری و چند کالای دیگر ملحق شده است. این اولین باری نیست که ماسک اپل را مسخره میکند. او قبلا در پرونده اپیک گیمز به کوپرتینوییها حمله و از کمیسیون ۳۰ درصدی آنها در اپ استور انتقاد کرده بود.
کنایه ایلان ماسک به سوتزنان در شرایطی اتفاق میافتد که ماه گذشته یکی از کارمندان زن کارخانه تسلا در «فرمانت» کالیفرنیا به خاطر آزارهای جنسی و شرایط کابوسوار محیط کار از این شرکت شکایت کرد. «جسیکا بارازا» که در شیفتهای شبانه مشغول به کار در تسلا بود، میگفت تقریبا هر شب با آزارهای کلامی و فیزیکی کارمندان مواجه بوده است./دیجیاتو